EXOS 2
- 3 050 €
Prečo majú piloti radi EXOS 2?
Perfektné správanie v zátačkách s intuitívnym ovládaním
Správne množstvo spätnej väzby – informatívne, ale nie ohromujúce
Dobrý prienik proti vetru a turbuletných podmienkach
Rýchle stúpanie a vysoká účinnosť v termike
Presvedčivý výkon
Vysoká úroveň bezpečnosti
Hlavné rysy:
XRC - Cross Rods Konštrukcia pre správne napnutie a presný tlak nábežnej hrany.
3D tvarovanie (2x na vrchnej strane, 1x na spodnej strane) nábežnej hrany. Čistý a hladký vrchlík ťaží z výrazne zlepšeného výkonu.
Osvedčený koncept trojradovej konštrukcie-
Vyrobené z odolnej, no zároveň ľahkej tkaniny.
Nízka hmotnosť - len 3,45 kg pre veľkosť M.
Štyri svetlé farebné kombinácie
Ku každému padákovému klzáku dostávate zadarmo:
- batoh Eyrie 2,
- SKY SLIM BAG SL - Concertina vak,
- tričko AlfaPara,
- handy kit - set pre rýchle opravy krídla,
UPOZORNENIE:
- Pri navolení vlastných farieb si účtujeme doplatok 200EUR.
- Termín dodania od zadania objednávky je 7-8 týždňov
Technické parametre | S | M | L | XL | |
Plocha (m2) | 20,78 | 22,12 | 23,38 | 24,88 | |
Projekčná plocha (m2) | 18,24 | 19,42 | 20,53 | 21,84 | |
Rozpätie (m) | 11,53 | 11,90 | 12,23 | 12,62 | |
Štíhlosť | 6,40 | 6,40 | 6,40 | 6,40 | |
Projekčná štíhlosť | 4,92 | 4,92 | 4,92 | 4,92 | |
Projekčné rozpätie (m) | 9,47 | 9,78 | 10,05 | 10,37 | |
Počet komôr | 65 | 65 | 65 | 65 | |
Hmotnosť krídla (kg) | 3,30 | 3,45 | 3,60 | 3,80 | |
Vzletová hmotnosť (kg) | 65-85 | 75-95 | 85-105 | 95-120 | |
Certifikácia | EN/LTF C | EN/LTF C | EN/LTF C | EN/LTF C |
Vrchlík
- Panely: NCV Skytex 70027 1580 E3W (universal 27 g / m2), Porcher Šport, Francúzsko
- Nábežná hrana: NCV Skytex 70032 1580 E3W (universal 32 g / m2), Porcher Šport, Francúzsko
- Diagonály: NCV Skytex 9017 1580 E29a (hard finish 40 g / m2) Porcher Šport, Francúzsko
- Profily a mini ribs: NCV Skytex 70032 1580 E4D (hard finish 32 g / m2), Porcher Šport, Francúzsko
Šnúry
- Horné galérie: LIROS DC000-0060 - diameter 0,6 mm, neopletené, Dyneema ®, LIROS, Nemecko
- Stredné galérie: COUSIN treštiacu Vectraline ultimate 12210 - priemer 0,9 mm, neopletené, Cousin Trestec, Francúzsko
- Dolné galérie: LIROS PPSL 200/160/120 opletené šnúry Dyneema ® - priemer 1,42 / 1,4 / 1,15 mm, LIROS, Nemecko
- Riadiace šnúry: LIROS DC000-0060 neopletené, Dyneema ® - priemer 0,6 mm, LIROS, Nemecko
- Hlavné riadiace šnúry: EDELRID 7850-100 / 7850-200 opletené šnúry Dyneema ® - priemer 1,2 / 1,7 mm, EDELRID, Nemecko
Voľné konce
- Popruh: 13 mm polyesterový popruh; Mouka Tišnov, ČR
- Karabínky: 3,5 Delta; Peguet, Francúzsko
- Kladky s guličkovými ložiskami: Orbit S20, Ronstan, Austrália
Dizajnér Alexandre Paux:
"Piloti milovali ovládanie prvej generácie a EXOS sa tiež ukázal ako veľmi konzistentné a bezpečné krídlo počas kurzov SIV. Niektorým pilotom však EXOS prinášal príliš veľa spätnej väzby vo vzduchu. Pre EXOS 2 sme sa snažili dosiahnuť dokonalú zhodu medzi množstvom informácií, ktoré skúsený pilot požaduje a spätnou väzbou v termickom prostredí dodávanej vrchlíkom. Táto lepšia rovnováha sklonu v rámci rozpätia krídel umožnila krídlu ľahšie porozumieť počas letu a umožnila poskytnúť pilotovi upokojujúci pocit, ktorý teraz zodpovedá skutočnej úrovni bezpečnosti krídla. Nie je prekvapením, že táto nová rovnováha v stúpaní priniesla aj vylepšené správanie pri vzlete a lepšiu kĺzavosť a ešte výraznejšiu oporu v nekľudných podmienkach."
Testovací pilot Sky Team Artoosh Ghafoorian:
"Prvá vec ktorú si na EXOS 2 všimnete je to celkom ľahké krídlo v porovnaní s jeho predchodcom. Keď máte ľahké vybavenie nemusíte sa obávať že budete mať problém isť na túru alebo absolvovať cross country. Zvyčajne sú to ľahké krídla s vysokým výkonom no sú o niečo náročnejšie ako bežné krídla ale EXOS 2 poskytuje naozaj ľahké nafúknutie a vyvážené vlastnosti pri štarte. Za letu je EXOS 2 rýchly s jednoduchou ovládateľnosťou. EXOS 2 bol navrhnutý tak, aby pilotovi priniesol logickú spätnú väzbu vo všetkých situáciach za letu.
Tiež pekný rozsah bŕzd umožní pilotovi robiť dynamické zátačky v silnej termike.
Mäkký a efektívny speed je veľmi užitočný pre široký rozsah rýchlostí na zabezpečenie najlepšieho pomeru kĺzavosti. S kombinovaným B/C systémom ktorý je veľmi mäkký a neunavuje pilota pri dlhých letoch dokáže pilot udržať najlepší kĺzavosť aj v neklľudnej termike.
SIV bol bezproblemový pre EXOS 2 kvôli perfektnému správaniu pri zablokovaní kolapsu a všetky ostatné manévre mi dávajú pocit aké je to bezpečné a pohodlné krídlo.
EXOS 2 poskytuje maximálny výkon pri maximálnom pohodlí